Veelgestelde Vragen

 

Moet je opruimen voordat ik langskom?

Om een goed beeld te krijgen van je situatie, waar je tegenaan loopt en waar je moeite mee hebt, is het voor mij beter om de ruimte te zien zoals het er normaal gesproken uitziet en gebruikt wordt. Je hoeft je nergens voor te schamen, ik oordeel niet. Ik zie alleen maar mogelijkheden!

Hoe ziet een organizing sessie eruit?

De duur van een sessie is 3 uur. We beginnen samen met het sorteren van al je spullen binnen de ruimte die je wil organiseren in soortgelijke categorieën en neem jij beslissingen over wat je wilt houden en wat er weg mag. Vervolgens zorg ik ervoor dat de spullen die je houdt praktisch worden ingedeeld en opgeborgen. Tijdens de organizing sessie en ook na afloop zal ik je tips geven over hoe je het behaalde resultaat kunt behouden en wat je zelf kan doen met nieuwe spullen die je huis binnenkomen.

Moet je van mij heel veel spullen wegdoen?

Niks moet! Jij neemt de uiteindelijke beslissing over wat je wilt houden. Over sommige spullen zal je misschien twijfelen wat je ermee wil. Ik zal je helpen en je tips geven tijdens dit proces.

Moet je aanwezig zijn tijdens de organizing sessie(s)?

Ik zal met name in het begin je input nodig hebben: tijdens het sorteren van je spullen, wat je ervan wilt houden en wat weg mag. Vervolgens zorg ik voor de beste en meest praktische oplossing voor het opbergen en bewaren van je spullen.

Mogen je kinderen aanwezig zijn tijdens de sessie?

Om meters te kunnen maken tijdens het organizen moeten wij ons kunnen focussen. Hierdoor is het handig om voor jonge kinderen een oppas te regelen. Dit geldt ook voor huisdieren die veel zorg nodig hebben. Ook is het raadzaam om mobiele telefoons tijdens het organizen weg te leggen.

Hoe snel kan ik je ruimte omtoveren tot een opgeruimde oase van rust?

Ik heb helaas geen organizing toverstok. Dus dit verschilt heel erg per project. Het hangt ervan af hoeveel je georganiseerd wil hebben en hoe snel je beslissingen kan nemen over wat je wel en niet wil houden. Ik zal je motiveren en je helpen met het nemen van beslissingen maar jij bepaalt het tempo. Zelfs na 1 sessie zal je een groot verschil merken!

Wat kan je doen als jij er wel klaar voor bent om jullie huis te organiseren maar je partner/kinderen/huisgenoten zijn dat niet?

Het beste advies is: lead by example! Oftewel, geef het goede voorbeeld. Begin met het opruimen en organizen van jouw eigen spullen en dwing de rest niet om mee te doen als ze nog niet zover zijn. Laat ze zelf de veranderingen ervaren.

Wat als je organizing project is afgerond en je hebt nog een of meerdere sessies over van je pakket?

Geen paniek, er is geen uiterste termijn waarbinnen je je sessies moet opmaken. Tijdens deze sessie(s) kunnen we een andere ruimte (gedeeltelijk) aanpakken of ik kom een paar maanden later terug voor een onderhoudssessie.

Hoe werkt de betaling?

Wanneer je bij mij één organizing sessie hebt geboekt, betaal je deze direct na afloop. Heb je een pakket afgenomen van meerdere sessies, dan betaal je het volledige bedrag van het betreffende pakket na afloop van de eerste sessie. Je kan betalen met pin of credit card.

Wat zit er in mijn service inbegrepen?

Een kennismakingsgesprek van 30 minuten via FaceTime of Skype, research (en indien gewenst shoppen) voor opbergmaterialen en -systemen, tot vier weken na de sessie follow-up per telefoon of e-mail, het meenemen van spullen voor donatie en het afvoeren van spullen naar de vuilstort.

Wat zit er niet in mijn service inbegrepen?

Hoewel ik de oppervlakten van bv. kasten en aanrechten oppervlakkig zal schoonmaken tijdens het organizen, ben ik geen schoonmaakservice. Ook de kosten van organizing materialen zijn niet inbegrepen.

Is ons werk samen vertrouwelijk?

Absoluut! Ik vind privacy erg belangrijk en daarom behandel ik al jouw gegevens en informatie strikt vertrouwelijk. Meer informatie hierover vind je in mijn privacyverklaring.

 

Staat je vraag er niet tussen? Je kan me altijd bellen 0624776095 of mailen hello@theorganizingboutique.nl. Ik probeer altijd binnen 24 uur je vraag te beantwoorden.